آشنایی با 3D Max با رویکرد VFX

آشنایی با 3D Max با رویکرد VFX



توضیح دوره:

نرم افزار Autodesk 3d studio Max یکی از اصلی ترین نرم افزارهای سه بعدی مورد استفاده در دنیاست. این نرم افزار با گستره ای وسیع از امکانات، به کاربرانش توانایی خلق هر چیزی را می دهد. گستردگی استفاده از این نرم افزار فقط محدود به یک رشته نیست و در طیف وسیعی از رشته ها مثل انیمیشن، جلوه های ویژه، معماری و ... کاربرد دارد. لازم به ذکر است که این نرم افزار به عنوان پر استفاده ترین نرم افزار سه بعدی در ایران است و رویه ی کاری بسیاری از استدیوهای ایرانی بر اساس کار با این نرم افزار ساخته و بهینه سازی شده است و بدیهی است
آشنایی با این نرم افزار، یک ضرورت بزرگ محسوب می شود.

هدف دوره:

دنیای سه بعدی بسیار گسترده است و هر کس به صورت تخصصی در یک یا دو رشته از این دنیای جذاب متخصص می شود. این دوره برای افرادی طراحی شده است که هیچ گونه آشنایی با این دنیای وسیع ندارند و در آن، با این رشته ها آشنا شده و از آنها برای تکمیل پروژه کلاسی استفاده می کند. در این دوره به دانشجو هرآن چیزی که برای شروع به یادگیری در نرم افزار نیاز دارد، به صورت عملی آموزش داده می شود. بعد از اتمام این دوره، دانشجو با دانش به دست آورده از ماهیت هر تخصص، می تواند با دیدی باز و مناسب، رشته تخصی مورد علاقه خود را انتخاب و سپس در راه حرفه ای شدن قدم بردارد. این روند در تمامی school های حرفه ای آموزش گرافیک کامپیوتری در دنیا انجام می شود زیرا کسب مهارتهای اصولی و شناخت نسبت به تمام رشته های دنیای سه بعدی یک ضرورت برای هنرمند فعال در این رشته است.

آموزش در این دوره به صورت پروژه محور طراحی شده است بدین ترتیب که شکل نهایی پروژه در جلسه ابتدایی به کارآموزان ارائه و تفهیم می شود. در طول دوره، هر جلسه بخشی از این پروژه تکمیل می شود تا کم کم به شکل نهایی خود نزدیک شود. در پایان دوره، دانشجویان علاوه بر فراگیری بخشهای مختلف نرم افزار، یک نمونه کار کامل شده نیز در رزومه ی خود خواهند داشت.



سرفصل های دوره

  • آشنایی با pipeline دنیای سه بعدی
  • آشنایی با محیط برنامه و نحوهی تعامل و کار در این محیط
  • آشنایی با فرآیند مدلسازی و تفاوت های organic Modeling با Hard Surface Modeling
  • آشنایی با تکنیک های مدلسازی Hardsurface و ساخت مدل پروژه نهایی
  • آشنایی، ساخت و استفاده از Texture و Material
  • اعمال Texture به مدل ساخته شده در پروژه نهایی
  • آشنایی با Rigging در مکس
  • تفهیم نیاز انیماتور در پروژهی نهایی و ساخت ریگ برای مدل
  • آشنایی با انیمیشن و مفهوم انیمیشن کامپیوتری در مکس
  • انیمیت مدل بر اساس نیاز کارگردان در پروژه نهایی
  • آشنایی با منطق و کلیات ایجاد particles در مکس
  • ساخت دود و گرد و غبار برای پروژه نهایی
  • آشنایی با مفهوم نورپردازی و رندر در دنیای کامپیوتر
  • آشنایی اجمالی با موتورهای رندر
  • آشنایی با انواع نور در مکس
  • نورپردازی و رندر پروژه نهایی
کد دوره : MO0311

اخبار آکادمی مجیدآنلاین

معرفی اساتید

معرفی رضا حافظی

رضا حافظی

مدیر دپارتمان گرافیک وب سایت مجیدآنلاین و مدرس علوم گرافیک دو بعدی

نظرات هنرجویان

  • حامد اسلامی (HTML و CSS را از پایه یاد بگیرید) :

    سطح علمی و برخورد استاد فراتر از آنچه تصور می کردم، بود. واقعاً دوره ی پربار و لذت بخشی بود. قطعاً در دوره های بعدی هم شرکت خواهم کرد.

  • میثم متوسلی (کارگاه آموزش jQuery) :

    به شرطی که هنرجو با مبانی برنامه نویسی آشنا باشد، این کلاس بسیار مفید خواهد بود.

  • محمد مهدی کلامی (HTML و CSS را از پایه یاد بگیرید) :

    این کلاس اولین دوره ای بود که در زمینه طراحی سایت شرکت کردم، لذا سطح کلاس و برخورد استاد بسیار برایم مهم بود که بسیار عالی برآورده شد و من را برای ادامه این رشته و گذاشتن وقت بیشتر در این مباحث بسیار ترغیب کرد. از استاد دوره جناب آقای علوی زاده سپاسگذارم.

  • عماد مقدم (طراحی سایت) :

    دوره های مجیدآنلاین اینقدر برای من مفید بود که بیش از 3 دوره از کلاس های مجیدآنلاین رو شرکت کردم.