آشنایی با جلوه های ویژه

آشنایی با جلوه های ویژه



توضیح دوره:

جلوه های بصری مبحثی نیست که بتوان با 15 یا 30 یا حتی 80 جلسه آن را به طور کامل فرا گرفت زیرا گستردگی رشته های تخصصی قابل استفاده در آن به قدری زیاد است که هیچ گاه نمی توان فردی را در این حوزه یافت که بر تمام رشته ها اشراف کامل داشته باشد. از سوی دیگر نیاز به همکاری متقابل با دیگر اعضای تیم در جلوه های بصری، ضرورت فهمیدن کارکرد باقی رشته ها را نیز انکار ناپذیر میکند. از اینرو این دوره با آماده سازی یک بستر آموزشی مناسب برای افراد تازه کار، آنها را با مهمترین کارها در این حوزه آشنا کرده و به آنها دید مناسب برای انتخاب رشته ی تخصصی مورد علاقه شان را می دهد. زیرا هر کارآموز در تمام رشته های اصلی فعالیت می کند. بعد از این دوره، دانشجوها می توانند در رشته های مورد علاقه خود دوره ی تخصصی تر بگذارنند.

هدف دوره:

در این دوره مباحث ابتدایی و پایه برای شروع به کار در نرم افزار آموزش داده می شود و دانشجویان در پایان دوره، درک کاملی از این ابزارها خواهند داشت. به مرور و پیشرفت کلاس، روال آموزش در نرم افزارها از شکل ابتدایی خارج شده و در مسیر حرفه ای قدم گذاشته میشود.
روال آموزشی در این دوره بر اساس یادگیری عملی و نه تئوری است. در ابتدای دوره دو پروژه تعریف میشود، پروژه ی کلاسی و پروژه ی شخصی. هر دو پروژه در طول دوره توسط هنرجویان تکمیل میشود اما پروژه ی کلاسی در زمانهای کلاسی و نظارت مستقیم استاد به پیش خواهد رفت. در ابتدای هر جلسه، کار کلاسی هر جلسه ارائه شده و هنرجویان با راهنمایی استاد این کار را در همان جلسه خواهند ساخت.
پروژه ی شخصی هر هنرآموز هم با راهنمایی و مشورت استاد به پایان خواهد رسید.
در پایان دوره، هر هنرجو تجربه ی اتمام دو پروژه از ابتدا تا انتها را با راهنمایی استاد در کارنامه ی خود دارد.


پیش نیاز دوره:

اجباری: 3D Max Studio
مزیت بزرگ محسوب می شود: After Effects, Premier و عکاسی




سرفصل های دوره

  • آشنایی مختصر با تاریخ جلوههای ویژه و اتفاقات مهم در این حوزه

  • چگونگی تبدیل ایده با فیلم از دید یک طراح جلوههای ویژه
  • آشنایی با پایپ لاین جلوههای ویژه و وظیفهی هر نیرو در این پروسه
  • تعریف پروژه نهایی کلاسی و پروژه تمرین شخصی هر دانشجو
  • آشنایی اصولی با مفاهیم پروسه Matchmoving و اهمیت آن در پروسه تولید جلوههای ویژه
  • شناخت پیدا کردن بین تفاوت ها و شباهت های Camera Tracking ، Object Tracking ، Planer Tracking و Motion Capture
  • پیاده سازی اصول Matchmoving در محیط نرمافزار PFtrack
  • آشنایی با سیستمهای حرکت ذرهای در 3ds max
  • ساخت دود، آتش و گرد و خاک با FumeFX
  • یک جلسه آشنایی انحصاری با مبحث فیلم برداری برای جلوههای ویژه و به خصوص فرآیند Matchmoving
  • چگونگی ساخت متریال های مورد نیاز برای رندر VFX در نرم افزار 3ds max
  • آشنایی با پروسه رندر Photo Realistic در موتور رندر Vray
  • آشنایی با Multi Pass رندر و مزیت آن نسبت به دیگر روشها
  • ورود به دنیای Composite و کارکرد آن در پروسهی تولید با After Effects و Nude
  • تفاوت محیط Layer Based و Node Based و مزایا و معایب هر کدام
  • چگونگی کامپوزیت لایههای مجزا رندر شده
  • آشنایی با Color Grading و تاثیر آن در پروژه
  • چگونگی حذف اشیا اضافه درصحنهی فیلم برداری شده
  • آشنایی با matt painting
  • آشنایی با فرمتهای حرفهای رایج در پروژهها
  • تهیه خروجی نهایی
کد دوره : MO0310

اخبار آکادمی مجیدآنلاین

معرفی اساتید

معرفی شاهین کاتبی

شاهین کاتبی

تحلیل‌گر و توسعه‌دهنده نرم‌افزار

نظرات هنرجویان

  • فرزانه کمالی (HTML و CSS را از پایه یاد بگیرید) :

    مزیت کلاس های آموزشی مجیدآنلاین همزمانی دانش و تجربه در طی فرآیند آموزش است. این امر اعتماد هنرجو به مسیر پیش رو را بیشتر میکند و انگیزه را افزایش میدهد.

  • محمدحسین سقط فروش (کارگاه آموزش jQuery) :

    دوره ی بسیار مفید و کاربردی بود.

  • مرتضی رزجی (کارگاه تبدیل قالب PSD به XHTML همراه با jQuery) :

    دوره بسیار عالی برای من بود و تمامی انتظارات من برآورده شد. از نقاط مثبت دیگر، استاد دوره هستند که بسیار با سواد بوده و رفتاری دوستانه دارند.

  • س. حق وردی (HTML و CSS را از پایه یاد بگیرید) :

    دوره مفید و کاملی بود. با تشکر