توسعه دهنده نرم افزارهای Java و Symbian شوید!

توسعه دهنده نرم افزارهای Java و Symbian شوید!


موضوع دوره :

آموزش برنامه نویسی و توسعه ی نرم افزار های گوشی ها با پلتفرم Java و Symbian

مقدمه:

بدون شک آینده صنعت آی تی، موبایل و دستگاه های همراه خواهد بود.
شیفت تکنولوژه در 10 سال اخیر به سمت استفاده از برنامه های موبایل بوده و در آینده نیز این حرک با سرعت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.
تمامی سرویس های نرم افزاری نیز به سمت بهنه سازی برای دستگاههای موبایل حرکت میکنند.
در حال حاضر بیش از 2 میلیارد دستگاه در جهان وجود دارد که نرم افزار های جاوا را بدون نیازبه نصب هیچ گونه برنامه کمکی پشتیبانی میکند.
جاوا نسخه موبایل (Java ME) یا همان فایل های (.JAR) که حتما قبلا مشاهده کرده اید یکی از سکو های پیشرو برای تولید نرم افزارهای موبایل است.
دستگاه های موبایل شرکت های زیادی ازجمله موترولا، سونی (سونی اریکسون سابق)، نوکیا، بلکبری، و سامسونگ از یرنامه های جاوا نسخه موبایل پشتیبانی میکنند. در حقیقت نرم افزار های نسخه موبایل جاوا نمونه ای مشخص از شعار اصلی زبان جاوا با عنوان یک بار بنویس و همه جا اجرا کن (Write Once, Run Anywhere) است.
شرکت نوکیا به طور سنتی از برنامه های جاوا بر روی گوشی ها و دستگاه های همراه خود(Symbian, Series 40) پشتیبانی کرده و همچنان میکند. سیستم عامل های جدیدتر (MeeGo & Maemo) نیز توسط بسته های الحاقی قادر به اجرای برنامه های جاوا میباشند.

هدف دوره :

این دوره آموزشی برای یادگیری و حرکت سریع شرکت کنندگان جهت تولید نرم افزار های مولتی موبایل جاوا است.
ضمنا شرکت کنندگان این دوره به طور کاملا کاربردی روند تولید نرم افزارهای موبایل را فرا خواهند گرفت.

پیش نیاز دوره :

پیشنیاز این دوره طی نمودن دوره با جاوا، دنیایی متفاوت را احساس کنیم و یا تسلط بر زبان جاوا نسخه استاندارد است.

مخاطبین دوره :

اگر دوره مقدماتی آموزش زبان جاوا را گذرانیده اید و خواهان یادگیری تولید نرم افزار برای موبایل هستید.
اگر آشنا به محیط و زبان جاوا هستید و خواهان یادگیری اصول نرم افزارهای موبایل هستید.
اگر نیازمند ورود حرفه ای برای تولید نرم افزار های موبایل هستید، این دوره آموزشی به شما توصیه میگردد.

سرفصل های این دوره:

  • آشنایی با نرم افزار های موبایل
    • تاریخچه نرم افزار های موبایل
    • آشنایی با پلتفرم جاوا موبایل
    • راه اندازی و آماده سازی محیط توسعه نرم افزار
    • آشنایی با محیط Eclipse
    • ساخت و راه اندازی امولاتور
    • چهارچوب نرم افزاری JavaME
    • اتصال دستگاه های خارجی به Eclipse
  • آشنایی با فضای ساخت نرم افزار های موبایل جاوا Java Mobility
    • آشنایی با پروفایل های جاوا و نحوه استاندارد سازی
    • تفاوت در CDC و CLDC
    • آشنایی با MIDP JTWI ,Personal Basis Profile, Foundation Profile , Personal Profile, MSA,
    • آشنایی با استاندارد سازی ها
    • آشنایی با پکیج های اختیاری
  • معرفی محیط ساخت نرم افزار
    • ماشین مجازی در جاوا
    • ساختار یک پروژه موبایل چگونه است
    • فایل های resource و چگونگی استفاده از آن
    • ساخت نرم افزار برای انواع صفحه نمایش
    • Preprocessors
    • بهنه سازی کد
  • ساخت اولین برنامه موبایل
    • ایجاد پروژه جدید
    • بررسی فایل مانیفست
    • استفاده از رابط کاربری برای نشا دادن داده به کاربر
    • رابط کاربری سطح بالا برای کار با برنامه توسط کاربر
  • رابط کاربری استاندارد
    • آشنایی با از رابط کاربری استاندارد جاوا
    • Screen ها
    • TextBox
    • ورودی های داده توسط کاربر
    • Alert و Notification
    • Command ها و کنش به رویداد های برنامه
    • شرحی بر لیست ها
    • فرم ها
  • بلاک های تشکیل دهنده MIDP
    • مدل امنیت نرم افزار ها
    • Midlet Suit
    • Push و کنش با سیستم عامل
    • دسترسی ها و اختیارات نرم افزار
    • امضا Midlet
  • گرافیک
    • صفحه نمایش و اطلاعات آن
    • کار با گرافیک ها در جاوا موبیلیتی به وسیله Canvas
    • نقاشی کردن بر صفحه نمایش به وسیله گرافیک سطح پایین
    • رنگ و ساخت رنگ
    • رسم خط و اشکال
    • کار با متن و رسم متن
    • اندازه متن
    • ساخت عکس و نمایش عکس
    • مدیریت حافظه در رسم
    • رسم پیشرفته و کلیپ کردن
    • واکنش به رویداد ها
    • آشنایی با SurfaceView
  • انیمیشن و بازی
    • لوپ سازی
    • لایه سازی
    • رسم برای بازی
    • کاشی کاری
  • رابط کاربری سطح پایین
    • انواع کنترل ها
    • فرم
    • ساختار تب
    • برچسب و دکمه
    • اعلان به کاربر
    • ورودی متن تک خط و چند خطی
    • لیست
    • کومبو باکس
  • رابط کاربری ادامه
    • چینش اجزا
    • نمایش پس زمینه و شکل گرافیکی اجزا (تم)
    • ساخت انیمیشن و برقراری حرکت در اجزا
    • انواع چینش اجزا
    • ساخت کامپوننت
  • مالتی مدیا و مالتی مدیا پیشرفته
    • شناسایی قالب های پشتیبانی شده در گوشی
    • چگونگی گرفتن عکس
    • آشنایی با صدا
    • ضبط صدا و بازپخش
    • پخش و کنترل MIDI
    • کنترل دوربین
    • گرفتن و ضبط ویدیو
  • کار با دفترچه تلفن و تقویم
    • درک رابط PIM
    • کار با لیست دفترجه
    • دسترسی ها
    • وارد کردن و خارج کردن
    • همسان سازی synchronization
  • کار با رابط های ذخیره سازی داده
    • خواندن فایل Resource
    • دسترسی به فایل های خارج از Resource
    • نوشتن و خواند فایل
    • ذخیره سازی داده در پایگاه داده
  • تبادل اطلاعات با دنیای خارج
    • GCF
    • برقراری ارتباط از طریق HTTP
    • چک کردن وضعیت شبکه و WIFI
    • آشنایی با SMS
    • ارسال SMS
    • ارسال SMS چند بخشی
    • دریافتSMS
    • برقراری تماس و شماره گیری
    • آشنایی با فناوری بلوتوث
    • ارتباط با سایر دستگاه ها از طریق بلوتوث
  • نقشه و ساخت نرم افزارهای مکان محور
    • آشنایی با GPS
    • داده های GIS و آشنایی با موقعیت جغرافیایی
    • دریافت اطلاعات از GPS
  • بخش پایانی
    • ساخت کلاینت فیسبوک به طور عملی به عنوان پروژه پایانی
کد دوره : MO0503

اخبار آکادمی مجیدآنلاین

معرفی اساتید

معرفی مجید علوی زاده

مجید علوی زاده

طراح و برنامه نویس وب، موسس وب سایت مجیدآنلاین

نظرات هنرجویان

  • سامی.و (تبدیل قالب) :

    من در دوره طراحی سایت آکادمی مجیدآنلاین شرکت کردم و در حالِ حاضر در همین زمینه فعالیت میکنم. این دوره برای من بسیار مفید بود و از آقای علویزاده و این مجموعه متشکرم.

  • عاتکه زاهدی فر (HTML و CSS را از پایه یاد بگیرید) :

    توانایی استاد در انتقال مطالب بسیار بالا بود. برخورد ایشان بسیار مناسب و محیط آموزشگاه بسیار دوستانه و صمیمی بود. برخورد استاد در برابر خطاهای دانشجویان بسیار مناسب بود و این باعث دلگرمی میشد.

  • محمدحسین سقط فروش (کارگاه آموزش jQuery) :

    دوره ی بسیار مفید و کاربردی بود.

  • ابوالفضل کیانی (جلوه های ویژه بصری) :

    آموزش های استاد باقری در افتر افکت و جلوه های بصری بسیار به من کمک کرد تا به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کنم.